Recepta feta al taller de GadgetsCuina el 01/2017
Martín de Luca. Cuiner/a de Gadgets&Cuina

Ingredients
Ingredients per a la massa:
- 500 gr de farina Caputo 00
- 300 gr d'aigua
- 12 gr de sal
- 10 gr de llevat fresc
Ingredients per a la salsa de tomàquet:
- 200 gr de tomàquet pelat
- 5 fulles de alfàbrega
- 1/2 ceba
- 1 gra d'all
- sal
- pebre
- orenga
- Mozzarella fresca, de búfala o ratllada al gust
- Alfàbrega al gust
La recepta pas a pas
Elaboració de la massa:
- Pesem a la balança tots els ingredients i els amassem a la Kitchen amb ganxo, durant 2 minuts a velocitat 2 i 5 minuts a velocitat 4 fins que tots els ingredients es troben integrats perfectament. Si no tenim Kitchen amassarem amb la mà afegint a poc a poc aigua.
- Retirem la massa i la bolegem (donar forma de bola) una mica per donar-li força i la col·loquem en un recipient coberta amb un drap perquè no es ressequi la massa. La deixem reposar 1 hora aprox. a temperatura ambient (ha de duplicar el seu volum).
- Dividim la massa amb una espàtula talladora de masses, aproximadament formant peces de 240-300 gr i tornem a bolejar cada part per separat per donar-li un segon repòs durant 1 hora aproximadament (cubrir la massa sempre).
- Un cop assolit la mida que vulguem la posem en una pala metàl·lica, si l'anem a coure a la pedra, o directament en el motlle perforat.
- També tenim l'opció de coure només la massa amb la salsa de tomàquet i afegir la mozzarella després per assegurar-nos una bona cocció.
Elaboració de la salsa de tomàquet:
- Agafem els tomàquet pelats de la llauna i els triturem amb l'ajuda de la túrmix.
- El col·loquem en una olla petita amb la resta dels ingredients i ho portem a ebullició.
- Ho retirem del foc i ho deixem reposar.
- Retirem la ceba i el gra d'all en el moment de posar la salsa sobre la massa.